Het Nissan Formula E-Team toont voor de zoveelste keer dit jaar getoond dat hun aandrijflijn ongelooflijk snel is. Deze keer is Norman Nato die tijdens de eerste vrije training in Tokyo. De Fransman zette er een mooie 1:12.152 op de klok. Met zijn teamgenoot Oliver Rowland op plaats 3 (1:12.469) belooft dit weekend opnieuw positief uit te draaien voor het Japanse team.
Foto © NISMO
Nissan heeft duidelijk een mooi momentum beet tijdens dit elfde seizoen van het ABB FIA Formula E Wereldkampioenschap. Bij Nato vallen de resultaten nog wat tegen, maar voor Rowland kan het bijna niet beter lopen. De Brit won al drie van de acht races tot nu toe, en behaalde al twee maal zilver. Nu ook Norman Nato heel veel pace toont, lijkt het erop dat Nissan wel eens een mooie thuisrace zou kunnen neerzetten tijdens deze double header.
Tussen beide Nissans in, zit Maximilian Günther (DS) met een stevige 1:12.430, gevolgd door Pascal Wehrlein (Porsche) op plaats vier met 1:12.578. Stoffel Vandoorne (Maserati) weet met een tijd van 1:12.971 een vijfde tijd neer te zetten. Plaats zes, zeven en acht zijn voor Dan Ticktum (Cupra Kiro), Lucas di Grassi (Lola Yamaha) en António Félix da Costa (Porsche). Jake Huges (Maserati) en Jake Dennis (Andretti) ronden de top tien af.
Barnard crasht
De weersvoorspellingen voor Tokyo dit weekend zijn niet bepaald positief voor een E-Prix. Er wordt heel wat regen verwacht, maar tijdens de eerste vrije training bleef het nog droog. Deze sessie verliep bijgevolg relatief rustig. Dat was echter buiten Taylor Barnard (McLaren) gerekend. De Brit had te kampen met veel overstuur en kwam door het overcorrigeren in de muur terecht. Hierdoor werd de sessie een vijftiental minuten stilgelegd. Hij is trouwens niet de enige rijder die er problemen ondervond. Zo misten heel wat rijders in bocht vijftien en zestien de muur al op een haar na. Als de volgende sessies effectief in de regen zullen plaatsvinden, kan deze bocht wel eens voor verrassingen zorgen. Hoe je niets moe missen, lees je hier nog eens na.