Dit weekend is de top van de autosport verzameld op het Circuit de Spa-Francorchamps voor de tweede manche van het FIA World Endurance Championship. Onze landgenoot Dries Vanthoor is tevreden met de wagen na de eerste vrije training en hoopt op een Belgisch feestje op zaterdag.
“Ik ben heel blij om dit weekend opnieuw op Spa-Francorchamps te rijden. Jammer genoeg moest ik de editie van 2025 missen door een clash met IMSA, dus het is leuk om dit jaar terug te zijn. Tijdens de eerste vrije training lag het circuit er nog vochtig bij, wat zorgde voor de nodige uitdaging. Maar in het algemeen voelt de wagen goed aan. We brengen dit weekend enkele upgrades mee en die lijken een positief effect te hebben. Onze verwachtingen zijn dan ook erg hoog. Ik hoop vooral dat er een podium in zit. Het zou mooi zijn moesten we met een Belgisch team voor de Belgische fans een Belgisch feestje kunnen bouwen.”
Dries Vanthoor – BMW M Team WRT
Mis niets van het weekend dankzij onze uitgebreide verslaggeving.

