Genesis Magma Racing heeft vandaag de livery voorgesteld waarmee ze volgende week zullen strijden tijdens de 24 Hours of Le Mans. Het nieuwe design van de GMR-001 Hypercar gaat terug naar de livery die Genesis vorig jaar liet zien in de Manufacturer Village tijdens de editie in 2025.
De opvallende kleuren van de bolide zijn rechtstreeks geïnspireerd op de lava die aan de basis ligt van de naam ‘Magma’. Een subtiele verwijzing naar de vulkanische oorsprong van het Koreaanse schiereiland en de energie die er onder het oppervlak sluimert. Die verborgen kracht is tevens een metafoor voor de Koreaanse cultuur, waarin bescheidenheid hand in hand gaat met een diep geworteld zelfvertrouwen. Het is precies die filosofie waarmee Genesis Magma Racing haar debuut maakt in het FIA World Endurance Championship (WEC). Hoewel het team verraste door vorige maand tijdens de 6 Uur van Spa-Francorchamps al in haar tweede race WK-punten te pakken, blijft de renstal uiterst realistisch. De focus ligt nu volledig op de betrouwbaarheid van de GMR-001 Hypercar en de loodzware uitdaging om hun allereerste 24-uursrace heelhuids uit te rijden.
“De 24 Hours of Le Mans is het belangrijkste weekend van ons jaar. Het is de zwaarste test waarmee we tijdens het FIA WEC-seizoen worden geconfronteerd, zeker als team in ons eerste seizoen, maar het is ook onze grootste kans om de identiteit van Genesis en Genesis Magma Racing via de racerij aan de wereld te laten zien. Sinds we het team in december 2024 hebben opgericht, is Magma een essentieel onderdeel van onze naam en onze identiteit geweest, dus het is erg belangrijk om Genesis Magma volledig tot leven te brengen op het circuit. De wagens zien er fantastisch uit en als team zullen we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat onze prestaties het niveau van aandacht evenaren dat in het ontwerpen is gestoken.”
Cyril Abiteboul, teambaas Genesis Magma Racing




